Facturació electrònica obligatòria: darrers canvis
El reglament sobre facturació electrònica B2B ja ha estat remès a la Comissió Europea. Us compartim algunes de les vostres novetats, facilitades pels nostres companys d’Esker.
En primer lloc, els terminis d’entrada en vigor es mantenen igual (1 any després de la publicació del Reglament per a empreses amb facturació superior a 8 milions d’euros i 2 anys per a les restants). L’entrada en vigor de l’obligació de comunicar el pagament sí que es retarda per a les empreses amb facturació inferior a aquesta xifra (passa de 2 a 3 anys després de la publicació del reglament).
Nous requisits i variacions al text
Pel que fa als requisits, es manté el format de factures EDIFACT, juntament amb CII, Facturae i UBL. Durant el període de transició, cada factura electrònica s’acompanyarà d’un document PDF i es podrà enviar per correu electrònic. També caldrà la interconnexió obligatòria entre empreses, plataformes privades i SPFE (Solució Pública de Facturació Electrònica). Es distingiran les factures originals de les còpies al repositori de la SPFE i es podran descarregar. A més, l’empresa client comunicarà en un màxim de 4 dies els estats i dates de la factura.
El text de la llei també inclou novetats. Aquest concreta que no són objecte del reglament les activitats regulades del mercat elèctric ni del gas, dóna indicacions sobre el funcionament al País Basc i Navarra i permet que les administracions tributàries tinguin accés a la informació. A més, especifica com actuar per emetre càrrecs i abonaments rectificatius i estableix que, en l’àmbit de la contractació pública, els subcontractistes obligats a presentar al contractista principal les seves factures electròniques a través de FACeB2B tenen 2 anys després de la publicació del reglament per adaptar-ne el compliment aquesta obligació al nou sistema.
Prepara’t abans de l’aprovació i contacta’ns perquè t’acompanyem durant tot el procés!