El primer pas cap a la transformació digital de les empreses
Moltes empreses creuen que la transformació digital és un simple canvi de tecnologia, una inversió que permetrà certes millores a la companyia. La realitat és que, a més d’això, per a un futur exitós de les organitzacions, és imprescindible un canvi de cultura corporativa.
El coronavirus i el sorgiment de noves tecnologies com la intel·ligència artificial estan provocant la digitalització de les empreses. De fet, segons KPMG, “el 80% dels grans negocis creuen que el coronavirus ha accelerat la seva digitalització”. Tot i així, els efectes que estan tenint tots aquests factors són principalment l’anticipació i l’adaptació al canvi: les qualitats que distingeixen aquelles empreses preparades pel futur.
Les etapes del canvi
El canvi és el motor per a desenvolupar la transformació digital de forma correcta, i s’ha de fer en tres etapes diferents:
- Observar el canvi: Les organitzacions han d’aprendre a analitzar-se a si mateixes, adaptar-se a nous enfocaments i mirar cap al futur. L’evolució moltes vegades sorgeix de moments de reflexió, en els quals es troben els punts dèbils de l’empresa.
- Millorar el procés: Per a aconseguir un veritable canvi és necessari enfocar-se més en el procés que en el resultat. S’ha de millorar l’adaptació del canvi, ser conscient dels problemes i optimitzar els processos.
- Preveure el canvi: Les empreses triomfadores són les que s’anticipen, les que aposten per espais de treball autònoms i flexibles. També són empreses conscients, que aposten per la sostenibilitat i la innovació.
Aquest tipus d’organitzacions tenen un enfocament centrat en el futur, i estan llestes per a canviar la seva cultura, els seus models de negoci, tecnologies i dades. Només quan acceleren i aposten per la IA assoleixen el seu màxim potencial. A Biton tenim els millors professionals per ajudar les empreses a transformar-se digitalment. Contacta’ns i descobreix com podem ajudar-te.